Hoe steken we startende leerkrachten een hart onder de riem?
9 november 2020
Laboratorium
Afgerond
Startende leerkrachten stappen met bakken energie en goede moed het onderwijsveld in. Op hun tocht komen ze vanalles tegen: bochten, steile hellingen, hier en daar een put.
Wat als …
- Startende leerkrachten elkaar konden motiveren en inspireren?
- Startende leerkrachten van elkaar en gepassioneerde rotten uit het vak konden leren?
- De innovatie van het Leuvens onderwijs startte vanuit jonge leerkrachten?
“Als startende leerkracht barst je van energie. Als je dan buiten de schoolmuren ervaringen en inspiratie kan delen met elkaar, geeft dat een enorme boost.”
Labo T-startcafé
Welkom op ons T-startcafé. Met de T van
– Teacher
– Thee op cafee
– Toogpraat en “Tegen wie zegdet”
Kortom, dit SOM-labo wil startende leerkrachten met goesting samenbrengen om ervaringen te delen, elkaar te motiveren en inspireren.
En ook: om samen na te denken over het onderwijs van morgen.
Het resultaat?
In het schooljaar 2018 – 2019 organiseerden we drie startcafés voor jonge leerkrachten die nog niet langer dan twee jaar met hun voeten in het veld staan. We startten met een kick-off en gingen van daaruit verder met de vragen die leerkrachten zelf poneerden.